Kuprin Bezumie Skachat Fb2 ^HOT^
6 Dikter. Tolkn. Barbara Lönnqvist o. Mona Vincent. Aorta. 15, 2006, s Visa Pesenka Av blommor och av döda ting Cvetov i neživych veščej... Dikter. Urval o. övers. Barbara Lönnqvist. 126 s. Sthlm : Lind & Co, Förhistoria Predystorija Visa Pesenka Av blommor och av döda ting Cvetov i neživych veščej Den varar länge, länge - den tunga On dlitsja bez konca jantarnyj, bärnstensdagen! tjažkij den' Inte vis - men erfaren blev jag Vmesto mudrosti - opytnost' Hur kan du se på Nevan Kak ty možeš' smotret' na Nevu Vi tänkte: vi är fattiga, vi har ingenting Dumali: niščie my, netu u nas ničego... Pilträdet Iva Lots hustru Lotova žena Rakel Rachil' Mikal Melchola Kleopatra Kleopatra Petrograd 1919 Petrograd, 1919 Ovanlig var hösten som välvde sin höga Nebyvalaja osen' postroila kupol Det är bra här: det susar och knäpper Chorošо zdes': i šelest i chrust Du fick inte leva Ne byvat' tebe v živych Hösten gråter som en änka Zaplakannaja osen', kak vdova Det luktar dramats femte akt Pjatym dejstviem dramy Klagosång Pričitanie Nyårsballad Novogodnaja ballada Besvärjelse Zaklinanie Den sista skålen Poslednij tost Nu står jag inför höstens landskap Tak vot on - tot osennij pejzaž Rekviem: Rekviem: I stället för förord Vmesto predislovija Tillägnan Posvjaščenie Inledning: Vstuplenie: 1. De kom och tog dig i gryningen Uvodili tebja v rassvete Stilla flyter stilla Don Ticho l'etsja tichij Don Nej, detta är inte jag Net, ėto ne ja Vill du veta, din gycklerska Pokazat' by tebe, nasmešnice Sjutton månader ropar jag redan Semnadcat' mesjacev kriču 6. Lätt flyter veckorna fram Legkie letat nedeli Domen Prigovor 8. Till döden K smerti 9. Halva min själ skuggas redan Uže bezumie krylom Korsfästelsen Raspjatie 12
kuprin bezumie skachat fb2
041b061a72